Afgelopen week nam Johan Kamermans een tableau van Pré Wonen in ontvangst namens het Tegelmuseum. Woningcorporatie Pré Wonen uit Zuid-Kennemerland heeft voor haar 100-jarig jubileum een tegeltableau laten ontwerpen door Bea Peters van atelier 1000graden. Negen tableaus zijn afgelopen jaar geplaatst in complexen in Bennebroek, Beverwijk, Haarlem en Heemstede. Hiermee wordt aangesloten bij een oude traditie. Begin vorige eeuw werden er vaak tegels geplaatst in de gevels van nieuwe wijken.

Het laatste tableau, dat eigenlijk op de gevel van het eigen kantoor zou komen, is nu geschonken aan het Nederlands Tegelmuseum en binnenkort ook te zien.

P1190094 2Op de foto: conservator Johan Kamermans en vrijwilliger van het Tegelmuseum Frans Woons nemen het tableau in ontvangst van Mara Lindenbergh en bestuurder Anke Huntjens op het kantoor van Pré Wonen.