Het museum mag eindelijk weer open! Vanaf zaterdag 5 juni kun je het Nederlands Tegelmuseum weer bezoeken.

Iedere bezoeker heeft een vooraf besteld ticket met aanvangstijd nodig.

Reserveer hier van tevoren je ticket met tijdslot >>

Samen zorgen we ervoor dat je museumbezoek veilig en aangenaam is. Lees hieronder de maatregelen en bezoekregels vanwege het coronavirus.

Boek geen tickets als je een van de volgende klachten hebt: neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, lichte hoest, verhoging (tot 38 C°), of als iemand in je huishouden koorts heeft (vanaf 38 C°) en/of benauwdheidsklachten, tot iedereen 24 uur lang klachtenvrij is.

Voorafgaand je bezoek

• Je kan alleen naar het museum met een vooraf besteld ticket. Zo wordt voorkomen dat er teveel bezoekers tegelijkertijd in het museum zijn.
  • Dit geldt ook voor houders van een Museumkaart, Rembrandtkaart, ICOM en vrienden van het museum.
  • Je kiest in de ticketshop een dag en een aanvangstijd.
  • Het is alleen toegestaan om met meer dan één persoon naar het museum te komen indien sprake is van een gezelschap, waarbij een gezelschap bestaat uit mensen die gezamenlijk een huishouden voeren of een sociale eenheid vormen, zoals een gezin, partners of huisgenoten.
  • Groeps- en schoolbezoeken zijn niet mogelijk.
  • Op verzoek van de GGD delen wij mogelijk je e-mailadres om Coronabesmettingen op te sporen.
  • Stel je bezoek uit als u verkouden bent of koorts hebt.
  • Laat tassen en, indien het weer het toelaat, jassen zoveel mogelijk thuis. Er kan tijdelijk geen gebruik worden gemaakt van bagagekluisjes.
  • Ben je verhinderd op het door jou gekozen tijdslot? Neem dan graag vooraf telefonisch contact met ons op: 0318 591 519.

Bij aankomst

• Houd 1,5 meter afstand van elkaar, tenzij je tot één huishouden behoort.
  • Draag je een mondkapje.
  • Houd je aan de aangegeven looproute.
  • Houd je aan het aangegeven maximum personen per ruimte.
  • Wacht zo nodig tot andere bezoekers de ruimte hebben verlaten.
  • Om opstoppingen te voorkomen mag er in het museum niet worden gefotografeerd of gefilmd.
  • Er vinden geen rondleidingen of andere activiteiten plaats.
  • Het museum is toegankelijk voor scootmobiels, rolstoelen en hulphonden.
  • Honden zijn niet toegestaan in het museum.
  • De museumwinkel open.
  • De koffiekamer is gesloten.
  • Er kan uitsluitend met pin of contactloos betaald worden.
  • Voor zowel het publiek als de medewerkers zijn hygiënemaatregelen getroffen.
  • Alleen bij hoge nood kan gebruik worden gemaakt van de toiletten.
  • Was of desinfecteer je handen regelmatig. In het museum zijn desinfectiemiddelen aanwezig.
  • Hoest en nies in de binnenkant van je elleboog.
  • Gebruik papieren zakdoekjes.