tegelemuseum-11.jpg

18 november 2018 t/m 29 augustus 2019

Voor deze bijzondere expositie vragen wij onze website bezoekers en iedereen die ons museum bezoekt het volgende:

‘Kijk eens wat u de mooiste keramische tegel in ons museum vindt en stuur ons een foto van de door u gekozen tegel en vertel natuurlijk ook waarom!’

Uit alle inzendingen kiest een jury -bestaande uit de museumconservator en twee bevriende keramiekverzamelaars- een aantal van de ingezonden tegels als de meest interessante of mooiste uit. Die vormen dan samen daarna de expositie ‘Tegeltoppers’.

Er worden fotoposters op canvas (60x60cm) gemaakt van alle door de jury gekozen tegels die allemaal een plek krijgen op de wanden in de expositiezaal van de ‘Tegeltoppers’.

Onder de inzenders van de uiteindelijke verkozen ‘top drie’ worden na afloop van de expositie enkele fraaie prijzen verdeeld.

Onze medewerker Communicatie & PR heeft als ‘voorbeeld’ zijn mooiste tegel gekozen en beschreven. Hij doet uiteraard niet mee aan de prijswinnende gekozen tegels.

‘Mijn geboortehuis in Rotterdam West werd in 1943 door een ‘Vergisbombardement’ getroffen en brandde allemaal af. Mijn vader kon later uit de puinhopen alleen nog maar onze kleine potkachel redden. Die heeft daarna lange tijd onze nieuwe woning in Rotterdam-Zuid verwarmd en er voor gezorgd dat onze was rondom gedroogd kon worden. Op deze unieke tegel zie ik dus mijn moeder terug die in moeilijke tijden een baken van zorg en rust was voor ons allen. Daarom is dit mijn ‘Tegeltopper’.

Uw eigen Tegeltopper met uw motivatie waarom kunt nu al aanmelden via ons mailadres: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.