Van 13 november 2016 t/m 17 april 2017

De nieuwe expositie ‘De Pottenbakkers van de Veluwe’ is een prachtige overzichtstentoonstelling geworden waar wij met z’n allen erg trots op zijn. Deze bijzondere expositie werd onlangs geopend door de heer C.G.A. Cornielje, commissaris van de Koning van de provincie Gelderland.

ChrisLanooy groepopstelling

Pottenbakkers in plaatsen als Apeldoorn, Epe en Putten hebben in de eerste helft van de 20e eeuw een eigen hoofdstuk geschreven binnen de geschiedenis van de Nederlandse keramiek.

In Apeldoorn zijn nazaten uit het oude pottenbakkersgeslacht Andrée neergestreken. Hun werk ontwikkelt zich van keukenaardewerk naar pottenbakkerskunst.

De tentoonstelling geeft een overzicht van de Pottenbakkers van de Veluwe, hun werkplaatsen in de periode 1900-2000 en hun topstukken.

DOWNLOAD DE FLYER